Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAhern, Terence C.
TitelA framework for improving the task-to-technology fit in distance education.
QuelleIn: Tech trends for leaders in education and training, (1996) 6, S.23-26
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-3894
DOI10.1007/BF02818860
SchlagwörterWord Problem; Delivery Medium; Distance Education; Computer Conferencing; Inherent Quality
AbstractConclusion The framework not only provides a mechanism for choosing the best technology for the particular educational experience, but also provides design guidelines for creating effective instruction given the unavailability of specific technologies. Finally, it provides a framework for research for designing better technologies. In other words, it allows teachers, administrators, and designers to create positive and powerful educational experiences by understanding the unique characteristics not only of the task but also of the technology. This framework is only a start. What is needed are dedicated voices who will start improving the task-to-technology fit.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Tech trends for leaders in education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: